Om Lunds Schackklubb

Lunds skönaste schackklubb

Varje onsdag spelar vi en blixtturnering (snabb-schack) klockan 19.30 - ca 21.30 i våra mysiga lokaler i Vänskapens hus, Bredgatan 19 i Lund. Ni är välkomna att spela med oss!

Börja spela?

Gillar du schack, men känner att du inte nödvändigtvis måste bli expert på spelet, så är Lunds schackklubb en perfekt klubb för dig! Vi spelar för nöjes skull, skämtar och har trevligt.

Viktigt om Corona

Lokalen är aningen trång, så det är extra viktigt att följa rekommendationerna från Folkhälsomyndigheten, varav de viktigaste punkterna är:

- Kom endast om ni är fullt friska!
- Var noggrann med hygien, tvätta händer med desinfektionsmedel regelbundet.

Väl mött.

För nya spelare, barn och ungdomar

I mån av intresse och möjlighet håller vi utbildning för våra medlemmar onsdagar mellan ca 18.30 - 19.30. Vi introducerar spelet och hjälper er förstå grundläggande strategi och taktik.

Ingen förkunskap krävs, men kontakta oss gärna innan ni kommer för att säkra att vi faktiskt har utbildning den dagen.

Seriespel

Vi spelar seriematcher mot regionala schackklubbar runt om i Skåne. Vi spelar i division 2 i allsvenskan. Resultat finns på schack.se